lördag 25 augusti 2012

Konstnären Hugo!

Bredvid mig på marknaden stod Prins(korv)ens fd förskolefröken, en av de underbara när han gick kommunalt för många år sedan. Hon gjorde helt underbara smycken i glas och avgjutningar i keramik. Hon och jag byte, hon tog en traktor av mig och jag ska få en häftig liten tavla av henne. Den jag ville ha sålde hon slut, men så fort hon gjort en ny och jag fått den levererad så visar jag er.
Hon hade även med sig sin 10-åriga son, ursöta och väluppfostrade Hugo. Aldrig sett maken till så snäll och go unge, min egna barn framstår som barbarer i jämförelse! Han har fått mammas konstnärliga anlag och satt med och demonstrerade hur man skar glas och berättade. Han hade själv gjort jättefina fåglar som han såld, och han fick flera beställningar. Han och jag gjorde också en byteshandel, han valde efter mycket velande en groda från mig och jag fick en fågel av honom. Den finaste fick jag, som egentligen enligt reglerna var defekt men den lilla luftbubblan gjorde ju fågeln ännu finare!
Denna killen kommer gå långt, 10 år gammal och redan en ordentlig konstnär. Ser framemot vad han kommer skapa härnäst...

Inga kommentarer: