måndag 22 oktober 2012

Täckmantel

Jag älskar att ha småbarn! Inte bara för att dem är de finaste som finns och jag skapat dem, och att för man helt enkelt älskar sin barn.
Igår blev jag åter påmind om varför de är så himla bra att ha barn. Man (jag) kan nämligen köpa massa konstiga ny påfund och så skyller man (jag) bara på sina avkommer.
-Varför köper du de? Frågar maken och tittar skeptiskt på mig.
-För barnen ville ha dem. Svarar jag och försöker se oskyldig ut samtidigt som jag har lite svårt att ha kontroll på mig själv.
-Mamma, vad är de för något? (Jädra unge, håll tyst!!!!!)

Men jag är faktiskt en snäll mamma, jag lätt barnen prova först! (Eller kanske en dålig mamma, de var kanske mest för att se om de gick att förtära...)

Detta är sugrör som är fylla med små kulor. Så när man (i detta fall både jag och mina barn) dricker mjölk så smaksätts mjölken. Vi (jag) valde att köpa vanilj och jordgubb, fanns choklad också men de känns som Obo'y inte ska underskattas!
Kan säga att de faktiskt var riktigt gott, speciellt jordgubbs-smaken.
Har du inga egna barn du kan skylla på så får du gärna använda mina som täckmantel!!

1 kommentar:

Helene sa...

Såg dem i affären och undrade vem som köper dessa knallfärgade sugrör... Nu behöver jag inte undra mer :)