fredag 15 april 2011

Fredsagsmys på barnens vis!



Har haft en bra dag på jobb, fick avsluta med 1,5h i syslöjdssalen, ingen gladare än jag! :-)
Väl hemma så stannad barnen kvar ute i sandlådan medan jag gick in och la köttet i marinad inför kvällens grillning. Sen var de bara att gräva fram grillen bakom allt annat bråte som vi tryckt in i förrådet. Jag fick sånt ryck så medan maken var och köpte grillkol så skurade jag utemöblemanget och barnen fortsatte fylla sina fickor och stövlar med sand...

Efter en god middag i kvällsolen så stack jag och prinskorven ner till Hemmakväll och hälsade på några av hans favoriter. 3 filmer och 2 stora godispåsar blev de, 1 till barnen som bestod av 8/10 sura meloner och sen en påse till mig och maken.
När vi kom hem satt en nybadad prinsessa och väntade på dodis, vilken lycka som lyste i de ögonen när hennes lilla skål ställdes fram!

Sen var de film för hela slanten och barnen var vissa stunder helt okontaktbara, riktigt rolig film! Barnen skrattade så dem tjött när barnen i filmen åkte bergodalbana, underbara barnskratt!!!




Nu sover de små liven och jag får erkänna att jag faktiskt somnade inne hos prinsen när jag bara skulle mysa en liten stund... Men de var de värt, lite extra mys är aldrig fel!


Inga kommentarer: