söndag 15 maj 2011

Kalas!

Haft kalas idag för mig och lilla Prinsessan!
När mormor, farmor, morfar med familj morbror Calle och gudmor Fia kom var hon så blyg så blyg och ville bara vara i mammas famn. Men efter en stund lättade "förskräkelsen" och hon kunde istället vara riktigt charmig!
Lite mys med mormor! Prins(korven) envisades med att ha sin cowboy-väst på sig, långt efter han hade demostrerat färdigt sin nya käpphäst...

De bjöds på kycklinggryta med ris och sallad. Vi har nu ris till 8 veckor framåt känns de som, trots att jag tvingade på svärmor kanske 5 portioner! Jag och maken vet verkligen hur man beräknar mat! Där står dessutom 2 stycken halva tårtor i kylen, tror mina kollegor i och för sig blir tacksamma för de imorgon, när jag bjuder på spontan måndagsfika! :-)
Alltid oroliga att maten inte ska räcka men så är ju aldrig fallet! Att man aldrig lär sig!!!!
Dessutom var jag nere på gamla jobbet och lämnade tillbaka film, då tvingade jag på pågarna en stor bit av rulltårtan jag hade i lördags. Dem var ju inte svårövertalade men ändå, någon gång får vi lära oss att beräkna!!!

Vilket fall, ett väldigt trevligt kalas och både jag och lillan fick väldigt fina presenter!
Lillan fick bl.a. dockvagn, docka med massa tillbehör, klänning, smycke, böcker, pussel, pippidocka m.m.
Jag fick fina klockor och berlocker till mitt armband. Min älsklingsparfym Stella, blommor, pengar och lite småsaker och en iPhone!!! *hihi*
Svärmor prickade som vanligt helt rätt med denna trädgårdsprydnad! Den är både till mig och maken, för som vi har letat efter en men aldrig hittat en vi gillat som har varit okej i pris!

Hon kan hon! <3

Denna ljuvliga tårta har jag beställt av härliga Rosa Underbart god med färska hallon och vaniljkräm. Självklart var grädden rosa och LykkeLee valde själv ut motivet. Jag föreslog Mimmi eller Pippi, men nej! De skulle vara Titty!!!
Klicka på länken om du vill beställa en tårta. Helt makalös på att fixa vilket motiv man än önskar känns de som! Ska nog fixa en riktig utmaning till nästa kalas! :-)


Denna tårtan kom makens mormor förbi med imorse, chokladmouse med grädde och lite mockasmak i glasyren.
Nu sover barnen och maken kollar på några snubbar på skridsko, dem jagar en snusdosa eller något... Själv står jag i valet och kavlet om jag ska sy eller sätta mig vid dumburken och kolla BB...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sanna!!!
Åhhhh!!! Julia vill också ha Hello Kitty-tårta!!! Vad kostade den?? Till hur många pers?? Vet du om hon har någon hemsida där man kan kolla på hennes tårtor???
Kram på dig! / Jenny

Sanna sa...

Den tårtan vi hade är nog till 10-15 personer, kostade 200:- (Vet inte om de är specialpris då jag är kompis med hennes dotter...) Hon har ingen hemsida men jag har fått titta på en massa Hello Kitty-tårtor som hon har gjort innan. Hennes mail är chrosa@swipnet.se och hennes nr. är 0708-295720.
Den var urgod, men man bestämmer själv vad där ska vara i den och hur stor.
Kram