onsdag 22 juni 2011

Nu får de vara nog!

Har tänkt hela natten på all som kämpar dagligen mot de hemska monstret vi i folkmun kallar cancer.
Tänkt och sörjt på dem vi förlorat, tackat Gud för dem vi har fått behålla och gått friska ur kampen.

Så nu har jag bestämt mig för att jag måste göra något, kan inte sitta passiv bredvid och bara se på!
För några år sedan gick min egen mamma ur kampen som segrar och jag har nog aldrig varit så glad och tacksam som när jag fick de beskedet! Alla som har drabbats ska också få segra, även om jag önskar att ingen ens skulle behöva gå in i ringen mot monstret!!!
Så nu gör jag en liten sak, men jag hoppas de får STOR betydelse för många!

Av alla intäkter jag får in på beställda saker här på bloggen så kommer 15% gå till cancerforskningen. De minsta jag kan göra för mina medmänniskor, och för mig själv.
Finns stor risk att även jag kommer drabbas av samma monster som min mamma, vilket även gäller min dotter, min brors framtida döttrar, deras döttrar o.s.v...
Skrev igår om Belinda som gör smycke och där en del av förtjänsten går till Cancerforskningen, tänkte varför kan inte även min passion vara till nytta.

Malins bortgång satte bollen i rullning, men finns många andra runt mig som jag tänker speciellt på! Min underbara kompis Alexandras fina svägerska Sophie är en som kämpar varje dag, missa inte hennes blogg! (klicka på hennes namn, vill du kolla Alex blogg så klicka på hennes namn...)
Har kompisar som lever på hoppet för deras mammaor, pappor, morföräldrar, syskon, barn och livspartners ska komma ur kampen levande!

Detta är mitt lilla strå till en väldigt stor stack!

Kvällen till ära kommer min senaste kreation, Sebastian Krabba!
Medföjer 2 fiskar i valfri färg! 220:-


4 kommentarer:

Vendelas mamma sa...

Fina Sanna´, du är inte bara superduktig på att sy, utan har också ett av de största hjärtan jag vet!!! Stor kram

Anonym sa...

SannaBanana, du rockar! Snap! ;)

Sanna sa...

Tack hjärrrrrtat!!!!

Nadia sa...

Sanna, du har ett hjärta av GULD!!!