söndag 27 november 2011

Firad i dagarna fyra!

I torsdags fyllde som sagt Prins(korv)en år, 5 stora år!!!
I fredags hade dem månadsfest (dem har "kalas" en gång i månaden för alla barn som fyllt år just den månaden) men eftersom de bara var Prins(korv)en som fyllt år i november vara de bara han som blev firad.
Igår hade vi 14 gäster här på middag, väldigt mysigt och lyckat!
Prins(korv)en fick så många fina presenter och härjade runt i sin ninjadräkt hela kvällen!
De bjöds på paj-buffe, sallad och surdegsbröd med massa gott att dricka till.
Sen var de blå tårta som prins(korv)en hade beställt och kakor med ännu mer gott att dricka.
Sist kvar var Lillans gudmor Fia och min bror (även han Lillans gudfar) och hans bättre hälft Jennie. Vi körde en nostalgitripp med Galenskaparna, de kördes monologer på Bra B:en och om bergstbestigarebröderna! Sen dansade jag och brosan loss till Mackens avslutningssång så de andra låg dubbelvikta i soffan. När jag skulle köra dem till bussen tog vi istället en tur inom till A9 för att avrunda kvällen. Familjen sov som små grisar när jag kom hem och jag var inte sen med att joina dem!
Imorse vaknade jag dock med världens berg av disk, lagom skoj!
När allt var städat bäddade vi ner oss i soffan hela familjen och tittade på Lejonkungen som Prins(korv)en fick igår, jag och maken njöt och mindes barndomen medan barnen var livrädda för hyenorna...
Idag har de varit barnkalas på bowlinghallen, så sköööönt att slippa att städa innan och städa efter! Bara gick därifrån och lämnade all disk och skräp till de arbetande! *Vardagslyx*

Barnen med sina underbara gudmödrar!
(Sandra & Fia)
(Ja, LykkeLee har liiite godis i munnen...)
Sandra och Tompa hade med sin "lilla" bebis Ralph, Happy sov gott när dem hade åkt hem! :)
Barnen tittade på tv med moster Cissi
Födelsedags-ninjan
Lillan och Fia åt grädde till tungorna var blåa!
Calle och hans bättre hälft Jennie
Mysmys
Fina bror med fina Fia
Kvällens avslutning, som dock maken missade då han fick vara hemma med barnen...
(*Mohahaha*)


Detta blogginlägg har tagit ca 2 timmar... Dels är datorn lite seg pga stormen men jag har haft lite avbrott. Ett trevligt besök av Fia då hon skulle hämta sin cykel. Förstår inte varför hon inte ville cykla hem igår kväll, de var väl inget fel på vädret...
Sen knakade de på dörren, utanför står en liten tant med en hund:
-E de er studsmatat som ligger ute på cykelbanan?
Sån otrolig tur att ingen fick den över sig, hade kunnat gå ordentligt illa! Men tack vare snäll granne och krafttag från mig och maken så fick vi den isärplockad och in i trädgården igen. Nu får vi bara hoppas på att den ligger kvar där den ligger. Har plockat isär den så gott de gick.
De sista avbrottet kom då Lillan vägrade bli nattad av sin pappa...
Nu är jag klar! Puh...

Inga kommentarer: