torsdag 1 december 2011

Lycklig hujeda mej




Är egentligen för trött för att skriva, men jag har ju viktiga saker att berätta!!!!!!!!
Från och med nu, ska jag plugga, plugga, plugga in allt som jag glömt sen skolan vad de gäller sticktekniker, virk-kunskaper, tovning, material-lära, lappteknik och grunderna i maskinsömnad.
För efter jul är de JAG som kommer hålla i textilundervisningen på skolan!!!!
Tjoho, vad jag har längtat och drömt om detta.
Ska äntligen få möjligheten och testa om de är detta jag vill göra. Känna om de är detta som är jobbet för mig, känna om de är motiverande att plugga x antal år för att få min lärarlegitimation. Eller om jag känner att jag aldrig någonsin vill sätta mig i en textilsal och lära andra sy, jag vill bara sy i min ensamhet på hobbynivå...
Nu får jag äntligen chansen att testa, utan att behöva slänga bort år på lärarhögskolan med allt slit och studielån de innebär för att sen inse att de var helt fel för mig. 
Jag vet att man kan när som byta karriärsbana här i livet, men jag vill inte plugga i onödan (Jag är inte den mest pluggiga människan...) 

Mycket som fallar på plats nu i livet, så underbar känsla att känna sig såhär lycklig!
Tagit tag i många problem som plågat mig genom åren, börjar äntligen komma dit där jag faktiskt trivs med mig själv.
Rensat bland "vänner" och tagit till vara på dem som är riktiga, äkta och underbara.
Tagit för mig och stått på mig, nu är de min tur att klättra!
De pirrar konstant i magen över allt bra som ligger framför mig, håller på att spricka av längtan och lycka.

Nu ska jag krypa ner i sängen hos min älskade make, imorgon är de fredag!!

3 kommentarer:

Sophie sa...

Låter underbart! Man måste ta för sig här i livet och tänka på sig själv också.
/Sophie

Annelie sa...

Låter ju helt underbart!! Och stort grattis till det nya jobbet:) Ja nu har du ytterligare en sak att se fram emot;)!! Kram

Anette sa...

Nä, vad tråkigt för dig! Jobbig inför julen också.
Alltså, "akut" är det ju inte. Hon dregglar bara så sjukt mycket nu och hennes dregglisar räcker inte till eftersom jag måste byta hela tiden. Men jag köper nog några nu ist, så hon slipper gå runt helt blöt innan jul. Men ska nog komma på nåt annat vi behöver sytt efter jul när du har det lite lugnare :)