söndag 25 december 2011

Massa klappar

Igår var de julafton, om någon missade de!
Tyvärr gick jag ett bakslag och var sängliggande största delen av dagen men maken trixar och trollade med med städning, julbadande av barn (dem badar annars också alltså, men eftersom Prins(korv)en är ett inbitet Astrid Lindgren-fan så ska man "julbadas" på julafton) dukning och matlagning.
Svärmor och Bästemor (svärmormor) kom med ännu med julklappar och mat , plötsligt ringde de på dörren. Tomten kom, men till svärmor och Bästemors förvåning kom maken in en stund efter tomten. Barnen var inte alls så rädda som jag misstänkt utan tog fint tomten i hand och tackade för sina julklappar innan tomten var tvungen att bege sig igen. De var min söta lillebror som ställde upp som tomte innan dem själva skulle börja sitt julfirande. Vågade inte riskera att maken var tomte i år för Prins(korv)en var ytterst misstänksam förra året då "Tomten" hade pappas strumpor på sig!
Barnen fick bl.a vars ett paket plåster, våra plåstermissbrukande barn blev överlyckliga!!! Självklart gick Bästemor på lillans fejkskada och satte ett stort Hello Kitty plåster över hela hennes kind....

Vi åt under så lugna former man kan önska sig när man har en 5-åring i rummet som för dagen förvandlats till en studsboll...
Jag fick dock gå och lägga mig mellan både sillen, den varma maten och sen innan klappöppningen...

Men sen öppnades de klappar så de stod härliga till. Jag fick massa fina bak-saker så nu ska här bli andra bullar! *hehe* Presentkort, klocka, pengar, handdukar, tavla m.m
Lillans presenthög dominerads stort av en speciell färg, men de var ju också de enda hon hade önskat sig! Den promenerande hästen och alla utklädnings sakerna var de som nog gjorde mest succé!
Prins(korv)en fick massa saker som jag inte ens han titta på, men han var överlycklig för sin radiostyrda bil och för ett stort flygplan med ljudeffekter (detta var självklart inget från oss, man ger sina egna barn tysta leksaker!!!!) och sina presentkort så han nu kan köpa sitt DS3 eller vad tusan ett sånt spel heter...
Maken står nu och fixar Brunch (eller frunch som Prins(korv)en kallar de för, de är ju faktiskt frukost/lunch! Han e finurlig den lilla plutten!) medan jag ligger i sängen och bara njuter av barnen som springer omkring med sina nya leksaker! Precis som de ska vara på

Bloggat från mobilen så bilderna kommer huller om buller...

Inga kommentarer: