torsdag 29 december 2011

Nyårs-mål!

Denna nyår ska jag inte ge något nyårslöfte, däremot har jag satt upp nyårs-mål. Till de har jag använt några av mina goda vänner som förebilder, för att veta vad jag strävar efter!


Nästa år vill jag vara lika duktig och noggrann på att städa som Fia. Dels städar hon ofta, men hon städar även överallt! Jag e mer duktig på att städa där de syns, de andra känns så onödigt...

Ett annat mål jag har är att bli lika duktig och flitig på att baka godsaker som Annelie, att den tjejen inte väger 250 kg är för mig en stor fundering. Så jag vill väl egentligen även skaffa hennes karaktär och bara bjuda på bakverken!

Jag vill bli lika tuff som Le Camill'e är mot dumma människor. Varje dag i sitt arbete möter hon otrevliga och hotfulla (och korkade) människor som öser galla över henne. Hon låter de rinna av som vatten på en gås och ger sen ett kyligt och rättfärdigt svar tillbaka. Hennes blick vid en konflikt är guldvärd, man kan inte vinna över denna kvinna!

Jag önskar att jag blir lika duktig som Nadia på att dra ihop mysiga tjejmiddagar, förfester, parmiddagar och röjiga hemmafester m.m

 
Mitt stora mål är att vara lika glad och snäll som Camilla "snyggot" Olsson. Denna underbart vackra tjej bara lyser godhet, antagligen därför hon är så otroligt vacker! (vill även bli lika vacker som henne men nu ska vi inte sätta upp omöjliga mål!)

Men samtidigt vill jag lära mig att inte ta någon skit! Till de ska jag ha min nyfunna vän och kollega Martina till förebild, fy tuntan vad jag e glad att vi fann varandra. En riktig bitch med ett stort hjärta av guld, ingen sätter sig på denna pingla!
Girl Power!!

Jag har en vän som aldrig köper bröd eller halvfabrikat, denna 4-barnsmor bakar bröd (och Gud vilka bröd sen!) och lagar mat som en riktig husmor, så vill jag också ha de. Maria ska få ha hem mig på matlagningskurs!! Dessutom klara kvinnan leva utan choklad, för hon helt enkelt inte tycker om de... Jag vet vad du tänker, men än så länge har jag inte hittat några bevis på att hon skulle vara av annan art än oss andra dödliga!

Jag vill lära mig av Nina att acceptera min kropp. Även denna tjej är helt underbart vacker men de är nog mycket pga hennes syn på sin och andras kroppar. Hon älskar sin kropp med alla skavanker (som jag inte lyckats hitta...) och tycker att alla människor är perfekta precis som dem ser ut.

Jag vill bli lika sympatisk som Mem, den tjejen är som Schweiz. Helt otrolig på att bara se förbi skitsnack och skapa sin egen uppfattning.

Min mammas leklust och energi önskar jag få lite av nästa år. Att kunna leka med mina barn så som min mamma leker med dem, och så hon har lekt med mig och min bror är imponerande. Helt fantastisk fantasi och pedagogiskt tänkande. Att få en spann, två kottar och en filt att underhålla en hel eftermiddag är fantastiskt. Min mamma är lektanternas Machyver!

Jag vill lära mig njuta av livets goda precis som min vän Alexandra. Hon vet hur man äter massa konstig mat och dricker goda viner. Jag vill kunna svänga mig med fraser som: "Jodå, i helgen åt vi grillade ostron med egengjord spenatfyllda pastaknyte (här ska ju inte jag säga pastaknyten utan istället något fint italienskt ord för pastaknyte) och till efterrätt hade vi en underbar tryffel-svissel-dissel-hissel med handplockade *fyll i valfri exotisk, extremt ovanlig frukt* Till detta drack vi en gudomlig och rustikt rödvin från 1756 odlat i den östra delen av Frankrike, som vi köpte när vi var där en weekend och levde på ost och vin!"

Nästa år vill våga mer, precis som min älskade Sandra som vågar ta en ordentlig chansning i karriären. Att helt bryta upp från ett tryggt arbete för att förverkliga sin dröm som tatuera och börja som lärling är mycket modigt enligt mig. Nu ska bara jag komma på vad de är egentligen jag vill göraoch sen faktiskt våga ta steget.


Står du inte med på listan, var inte ledsen över de, sätt bara upp de som Ditt mål att vara min förebild till nästa års lista!
Jag behöver någon med Gröna fingrar att se upp till. Någon med väldigt stort intellekt att imponeras av och någon flitig träningsmänniska att tävla mot!

2 kommentarer:

Vendelas mamma sa...

Känner mig otroligt stolt och hedrad över att inspirera till ett av dina mål :-) Håll utkik i brevlådan efter inbjudningskort, så fort jag får mitt eget kör vi en riktig gourmet-tjejmiddag med ostrooooooon (bland annat!). Kram och ses i morgon!

Anonym sa...

Bästa Sanna - de e´DU!
Tack för att du finns, så vi kan fortsätta leka tillsammans. Kramelikram från Mae som också önskar dig ett riktigt Gott och friskt och spännande och Nytt År