tisdag 24 januari 2012

136-2

Storebror är lämnad på förskolan, Happy rastad, tvätt i maskinen, Bullerbyn på tv, lillan i soffan...
Hon sitter och äter clementin, allt för att få i sig extra vitaminer!
När vi skulle gå och lämna Prins(korv)en på förskolan så envisades lillan om att hon skulle ha sina Askungen-skor, jag tyckte de var en mindre bra ide. (mamma vann denna kampen, så nu är väl resultatet 136-2 till dottern!)
Prins(korv)en blev först lite sur för att lillan skulle få vara själv hemma med mamma, men när han förstod att de endast stod vila, mys och lite mer vila så vände de snabbt. Då blev han istället stöddig för att bara han skulle få gå till förskolan och leka medan lillasyster fick vara hemma med mamma och ha tråkigt...
Får se hur mycket lillan tillåter mig att göra, hade tusen saker jag ville fixa här hemma förra veckan när jag var hemma med ryggskott. Då var jag dock invalido och helt orkeslös, men nu har jag mer ork och ryggen känns bättre, om bara lillan sover på nätterna...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas LykkeLee mår bättre snart och absolut till helgen.