söndag 29 januari 2012

Jag hade en plan

Jag hade en plan för kvällen, en lätt plan tyckte jag...
Jag skulle när barnen var stoppade i säng gå upp och sätta mig och sy i lugn och ro. Planen hade varit fullt genomförbar om inte lillan hade trilskats. Prins(korv)en har feber igen och gick snällt in i sängen efter en shot Alvedon och la sig till rätta under filtar och täcke med Snövit i stereon. Lillasyster däremot är inte lika samarbetsvillig... Hon har varit på toa 3 gånger (jag har märkt de först när hon ropat -Fäääärdig!!) Hon har haft ont i foten, örat, snippan, magen, ögat, ryggen och nu sista tror jag de var ett finger. Hon har bett mig släcka nattlampan för två minuter senare be mig tända den igen... Sänghimlen har hängt fel, nappen har varit borta, snuttefilten var för varm, hon hade håret i ögonen, hon hittade inte sitt armband och hon hade glömt säga godnatt till Ias. Hon kom ut gråtande för de var mörkt under. Under vad kunde hon inte berätta så jag bad henne visa mig och hon lyfte på täcket och pekade...

Inga kommentarer: