söndag 1 januari 2012

Nyårsafton och terapi

Huvudvärk De Luxe och ändå drack jag inte en droppe alkohol igår...

Kvällen igår var lyckad, hade våra underbara traditionella nyårsgäster här och firade in de nya året.
Vi bjöd på skagentårta och snittar till förrätt (snittarna innehöll ost eller prickig korv, alltså barnens förrätt!) Baconinlindad, örtkryddad fläskfilé med klyftpotatis och dragonsås. Till efterrätt bjöd jag på lillasysters vita chokladmouse med varma hallon. De verkade uppskattat då faten rensades!
Barnen lekte helt otroligt bra, men sen var de ju också barnens bästisar som var här och härjade loss.
Granarna kom in och de dracks och spelades spel tills de närmade sig 12-slaget. Var lite oroliga för hur Happy skulle reagera då hon har skällt lite innan i veckan då de har pangat lite då och då. Men hon var cool-lugn och stå på soffryggen och tittade ut genom fönstret och betraktade raketerna. Däremot ville inte lillan gå ut, så hon och jag satt inne och tittade ut på himlaskådespelet.

Barnen stoppades i säng vid 1, gästerna tog sig hemåt vid 2, jag sov 2.20 tror jag!
Nu är de nästintill allt städat, barnen är bänkade i soffan och jag ska försöka ta tag i tvättberget...
Förhoppningsvis kommer TyraMyra hit sen idag och fortsätter sin terapi, Happy är skräcken och terapimedlet. Igår var Tyra jätteduktig och efter bara typ 2 timmar vågade hon gå genom huset utan att drabbas av panik när Happy visade sig. Vid hemgång vågade hon både klappa och stå bredvid mig när Happy fick godis. Stackars lilla tös, så otroligt rädd för hundar så de gör ont i en när man ser henne. Både jag och hennes föräldrar fick gåshud (och jag fick tårar i ögonen, kanske även dem fick men ingen som erkände de...) igår när Tyra vågade klappa Happy och faktiskt log stort samtidigt.

Nu dags för två Alvedon och sen ska jag förhoppningsvis hitta lite energi i något hörn!

Inga kommentarer: