måndag 23 januari 2012

Sprucken trumhinna...

Idag var de dags för lillans 2,5-årskontroll, men de blev lite ändring med de. När jag redan fixat ledigt från jobb och förberett Prins(korv)en på att bara lillasyster som skull hämtas från förskolan (självklart skulle han också hämtas, men efter kontrollen) ringde dem från läkarmottagningen. BVC-sköterskan hade blivit sjuk och vi fick skjuta fram besöket. Men då passade jag på att ändå norpa en tid till doktorn då lillan har sagt att hon haft ont i örat i helgen. Hade egentligen inte tänkt gå till doktorn men imorse när vi skulle kamma håret så såg jag att de var en hel del var i och utanför ena örat. Fick tid samma tid som kontrollen skulle vara så de löste sig väldigt bra.
De visade sig att lillan har dubbelsidig öroninflamation och vänster trumhinna har spruckit... Lilla donnan, visst har hon sagt några gånger att de gör lite ont och sovit oroligt. Men detta trodde jag bara berodde på hennes sega förkylning som har täppt igen hennes näsa totalt. Nu är de medicin tre gånger om dagen i ev vecka och så får vi se hur de blir med förskolan...
Känns liiiite sådär dumt, hade jullov i nästan 4 veckor, sen jobbade jag 1 vecka innan jag åkte på ryggskott och stannade hemma 1 vecka. Nu har jag jobbat 1 dag och eventuellt VAB redan imorgon... Min arbetsmoral kan just nu tolkas som väldigt låg, hoppas kollegor och chefer förstår!!!!

Inga kommentarer: