måndag 25 juni 2012

Mormors rutor

Första natten avklarad, de gick tokfort! Antagligen för vi var två (eftersom jag går bredvid) och för att hon jag jobbade med var helt underbar.
Denna nattjänsten är som jag jobbat tidigare, mest finnas där om brukarna vaknar och sen får man sysselsätta sig bäst man kan för att inte somna. Tvätta, vika tvätt, städa toaletter och andra utrymme, tömma diskmaskiner, göra schema och lite så... På 11 timmar hinner man göra myyyycket! Så jag har sytt lite på en zebra och sen lärde jag mig virka "Mormors-rutor". Så jäkla kul och snabbt gick de, äntligen fick jag lära mig! Är tänkt att de ska bli en filt/överkast till Lillan, får se hur stort de blir... Men fyra rutor fick jag till, på rätt väg!
Nu ska jag sova sova sova, för i eftermiddag blir de jobb några timmar.

Inga kommentarer: