fredag 29 juni 2012

Ny garderob

Jag for till tandläkaren imorse (tack för frisktandvård, annars hade detta blivit en riktigt dyr historia! Ajabaja godis och Coca Cola!) och när jag kom hem till barnen och farmor var jag så trött så de sved i ögonen. Så jag och barnen la oss i sängen och tittade på Karlsson på taket. Dem tittade, jag halvt sov halvt agerade brottningsmatta...
Sen hade Prins(korv)en en önskan om att få spela Wii. Med tanke på att de är kallt, blåsigt och regnet öser ner där ute (även kallat höst!!) så tillät jag de. Jag och Lillan roade oss med att leta fram nya kläder till henne i nästa storlek. Där var rätt mycket... Prins(korv)en däremot hittade vi bara två par byxor, de andra var för stort. De mesta i hans storlek är ofta slitet...
Men nu har Lillan fått en helt ny garderob (tror de blev 17 klänningar, 15 byxor och tights, 10 tunna tröjor och 5 tjocka varianter. Sen lite strumpbyxor, kjolar och ytterkläder.)
En del har vi fått av kompisar, en del köpt på loppis.
Dessa HillBilly-jeans-hängsle vet jag inte var dem kommer ifrån men jag kommer ihåg att jag tyckte dem var så fula så dem var coola när jag köpte/fick dem. Lillan tycker dem är jättefina, hon har stenkoll på modet!

Nu ska jag göra pannkakor, har en lite busig idee, får se om de blir ätligt...

Inga kommentarer: