måndag 25 juni 2012

Sova sova säng säng...

Jag vill sova!!!!
Ska jobba inatt och har knappt lyckats få någon sömn. Har de inte ringt på dörren har de varit smygande katter i trädgården som satt igång Happy. Mobilen har ringt och någon snorunge har hållt konsert ute på lyktstolpen.... Frågan är om maken ska vara hemma ikväll så jag kan passa på att ta en powernap då eller om han kommer hem först när de är dags för mig att sticka... Han hjälper sin kompis pappa med deras kök men skulle försöka skjuta på de till imorgon. Hade varit så skönt, kan gubben svara och ge honom ett svar!!!!!
Jaja, kan väl lika gärna gå upp och röja lite och sen lägga mig på soffan till barnen kommer hem från förskolan.... Jag är världens sämsta att sova under press, blir helt uppstressad för att jag "måste" sova så jag inte kan somna... Men imorgon blir nog inga problem, då ska jag sova sju kvart i timmen!

2 kommentarer:

Helene sa...

"Lillan ska sova, vara så snäll...", "slumra sött, somna in..." och "när trollmor lagt de elva små trollen och bundit fast dem i svansen...". Somnat än?

Fiffi Van Bodegom ;-) sa...

Du kommer snart in i sov rutinerna! Det är alltid svårt i början. Men att skaffa öronproppar om det är mycket liv runtomkring är bra, samt att mörklägga sov rummet men ändå ha det svalt! Den erfarna nattarbetaren has spoken ;-)