lördag 23 juni 2012

Till Salu!!

Vart bjuden hem till Lina på lite tjejkväll men när vi väl kom hem från grannarna så hade jag ingen ork kvar. Så beslöt mig för att stanna hemma och fixa lite inför imorgon. Har fått lite ändrigsjobb på några plagg som ska lämnas imorgon, så jag tänkte de är bättre att passa på när barnen sover, istället för imorgon när de är full hollabandolla här hemma. När jag var färdig med allt, plus några av familjens egna ändringar och lagningar så hade jag helt plötsligt fått massa energi och var lite sugen ändå på att sticka hem till Lina. Tills jag såg att klockan var 23.20 och innan jag hunnit duscha och fixa mig (jag lovar, de behövdes! Fortfarande samma smink som igår, jobbat och svettats i trädgården och sunkat runt hela dagen) hade klockan varit dags att gå hem... Så istället städade jag syrummet och sydde två likadana väskor. En till mig och en till salu. (150:- lägg en kommentar eller mail om du är intresserad) Funderar på att ge den till en Loppa som fyller år i början av augusti, om den inte blir såld, om hon vill ha den? Blir den såld innan dess kan jag ju alltid sy en till. Kanske inte just av den virkade spetsen, men då hittar jag säkert något annat.
Nu ska Happy tvingas (hon är inte så glad för den där första och sista rundan, de är varmt och mysigt i Prins(korv)ens säng.) ut på sista rundan innan jag själv ska hoppa i säng.