måndag 27 augusti 2012

Öh...ja tack!

Höll mig vaken natten till idag, eftersom jag ska jobba inatt. När klockan var vid 1 så satt jag och skickade iväg jobbansökan som jag blivit tipsad om. Sen har jag sovit oroligt, men tvingade upp mig för att väcka barnen.
När barnen var lämnade på skolan respektive förskolan så satte jag mig och beställde kurslitteratur till den fördömda företagsekonomin på komvux.

Sov några timmar och sen var de dags att sätta igång med middagen. Telefonen ringer och jag svarar lite groggig och förvirrad. De var från utbildningen i Malmö (Hälso & sjukvårdsadministartör) som informerade att om jag vill fanns där nu en plats till mig. Några hade inte dykt upp på uppropet idag och nu kom jag som nästa på listan. Fick betänketid till imorgon och sa att jag skulle återkomma imorgon. Efter vägt för och nackdelar, velat fram och tillbaka och till slut blivit övertalad av maken ringde jag tillbaka och tackade ja. Så på fredag är det jag som blir skoletös, jag slipper arbetslösheten!!!
Jag som hade ont i magen när jag somnade av oro inför framtiden har ni istället ersatt oron med fjärilar i magen!
Snart dags att köra till jobb, min första av de fyra sista nätter på sommarjobbet. Förhoppningsvis kan de fortsätta som extrajobb.

Han dessutom ringa och avboka kurslitteraturen som jag inte behöver nu längre! No komvux for me!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt! Lycka till önskar MaE Det kommer att bli bra och blir det inte det, så gör du något åt det.