måndag 22 oktober 2012

Hår underhållning

Jag tycker de är underhållande med kvinnor som har hjälmfrisyr. (Har än inte sett någon av de manliga könet med denna typ av hår)
Med hjälmfrisyr menar jag när håret ligger helt stilla, trots att människan rör sig fullt normalt. Nu räknas inte kort hår, då förstår jag att dem har massa produkter som ska får håret att stelna och se likadant ut hela dagen. Nä, jag menar förbi öronen eller ännu längre. Så fixat, fönat, turperat och sprayat att inte ens en vindpust kan få ett hårstrå att ändra placering. Ibland ser de inte ens turperat ut, utan ligger bara helt stilla. Som ni märker är de märkliga saker som underhåller mig, idag blir jag underhållen av flera hjälmfrisyrer på bussen! (Tyvärr kan jag inte ta bild...)

1 kommentar:

Helene sa...

Ha ha. Ser det framför mig! Min mamma fönar sitt och sen rör det sig knappt. Skumt men ack så praktiskt!