onsdag 24 oktober 2012

Segt, kallt, klippt

Snart är denna dagen över, lång som ett ösregn! Dagar efter sömnlösa nätter brukar ofta bli otrevligt långa. Make som snarkat, barn som gjort allt annat än sovit känns det som och en kropp tillhörande en 107-åring.
Började dagen med tentagenomgång (oj vilket långt ord...) följt av föreläsning, som jag redan glömt allt ifrån känns det som.

När jag kom hem var de bara att sätta sig med kurslitteraturen och försöka förstå något, trots att ögonen gick i kors.
Barnen hämtades och sen var de iväg på rugbyträning. Prins(korv)ens cykelkedja hoppade av på både kugghjulet där fram och där bak, kändes där och då som jag ville gå och gömma mig i en buske! Lillan trött och klängig, kallt, rått och allmänt omysigt. Men Prins(korv)en var jätteduktig och hade superkul, så de värmde mycket. For iväg snabbt med lilla fröken trotsig till City Gross och handlade lite nödvändigt. Hem cyklade vi "3-cykel" som barnen kallar de, då sitter Lillan i barnsitsen, Prins(korv)en på min sadel och jag står upp och trampar. En av tränarna körde hem den obrukbara cykeln till oss, då satt vi redan vi bordet och åt varma mackor. Tack tack tack!

Efter en välbehövlig dusch för två leriga barn lekte dem fint medan jag klippte haklappar. En saga och sen hopp i säng, sen fortsatte jag att klippa.
Idag är de 2 månader till julafton, de betyder att de är bara drygt en månad till julmarknaden då jag ska stå och sälja mina SKABA-skapelser. Så de är bara att komplettera mitt lilla lager, mycket som blev sålt på Mikaeli. Sen ska bara den lilla högen bli haklappar, kommer ta sin tid men iallafall ett steg i rätt riktning.

Nu en kopp te och invänta maken så jag kan pussas godnatt innan jag ramlar i säng...
Godnatt!

Inga kommentarer: