fredag 30 november 2012

Nedräkningen har börjat!

Barnen är redo, nu är de äntligen nedräkning!
Jag hade köpt vars en chokladkalender i Ullared och sen köpte vi den obligatoriska tv/radio-kalendern. När vi var på Maxi och handlade stoppade vi in barnen i deras Minihus (barnpassningen) och då fick dem vars en kalender till i papper. Förra helgen på kalaset hade Bästemor med sig vars en chokladkalender och även morfar hade med sig vars en. En med Lego till Prins(korv)en och en med Hello Kitty till Lillan, mitt i prick!

Har gjort en del med barnen, precis som vi hade förra året. Tv/radio-kalendern får man öppna när man sett/hört avsnittet. De fick välja vars en chokladkalender att öppna på morgonen, efter man ätit upp sin frukost!

På kvällen, efter man ätit upp sin middag får man öppna sin andra chokladkalender och även sin Lego/Hello Kitty-kalender. Förhoppningsvis kan de bli lite ätit nu för de små liven. Förra året hade Lillan hälften av luckorna kvar och Prins(korv)en nästa lika många när de blev julafton...

Nu är de snart dags för Mysteriet på Greveholm, årets julkalender, att börja. Tycker de är lite synd att vi inte har hunnit se den gamla versionen, den som var min favorit när jag var liten. (Kommer fortfarande ihåg att den äldsta dottern hette Melitta) Eller den och Sunes jul har delad favoritplats! Men nu ska barnen få se och jag skyller på dem så även jag får titta!! ;-)

Inga kommentarer: