söndag 25 november 2012

Offra eller njuta...

Efter att ha tvingat på grannarna massa tårta så är de nu dags att försöka bli av med all pastasallad!
Så jag offrar mig, fast hellre de än tårta.

Vi bjöd som sagt på pastasallad igår, men vi blandade inte ihop de. Pasta i en skål och sen fick man plocka vad man ville till. Så alla fick de dem tycker om och kan äta. Perfekt eftersom där fanns kräsna-jag-är-livrädd-för-grönsaker-personer, vegetarianer, icke-pasta-gillande-personer och andra knasiga kombinationer. Rekommendation om man ska bjuda många på mat då de inte behöver hållas varmt och alla får något dem tycker om.
Vi valde att ha rökt fläskfilé, grillad kyckling och kassler i köttväg. Sen var de gurka, paprika, rödlök, majs, sparris, broccoli, purjolök, fetaost, brytböner, isbergssallad, mango, kronärtskocksbotten, oliver, tomat och böngrodar. Baguetter och lite olika dressingar och du är hemma!

Så offra kanske jag inte ska säga, jag var hungrig och detta är gott!

1 kommentar:

Anette sa...

Jag tycker att den där övre salladen ser rätt smarrig ut!