söndag 25 november 2012

Social frukost

Efter att ha suttit med Prins(korv)en i 45 minuter och lyckats få i honom tre tuggor sitter jag nu med en social dotter. Barnen äter vanligtvis frukost på fritids/förskolan men idag börjar jag senare än vanligt. Jag förstår pågen, frukost under press är inte roligt! Kommer ihåg hur svårt jag själv hade för att få i mig frukost, nu äter jag oftast min frukost när jag kommit till skolan eller på första rasten. Då har jag varit vaken i drygt tre timmar och matlusten har kommit.
Nu äter jag frukost för andra gången, bara för att inspirera...

Lillan skulle tvunget ha paketet framför sig, då hon skulle läsa!? Så fort hon ska säga något flyttar hon kartongen och tittar hon fram, lämnar sitt budskap för att sen noggrant sätta tillbaka kartongen.


1 kommentar:

Helene sa...

Ät nu!! är mest förekommande meningen på morgonen här med. Sniglar är snabbare än min tös!