torsdag 20 december 2012

Kanske sista inlägget...

En härlig dag börjar gå mot sitt slut, vi får se imorgon om där är någon morgondag...

Imorse fick jag klart andra hemtentan, bara en liten fråga jag väntar svar på från sjukhuset så jag vet om jag skrivit rätt. Sen kan även den skickas in och då återstår de bara två rapporter som ska in efter jul...
Hade lektion efter lunch och till skillnad från gårdagens datorlektion så lärde jag mig mycket idag! Problemet är att vår lärare inte kan Mac, vilket jag har... Men som tur var har även fina Cilla de så vi undervisar varandra och utropar High Five så fort vi lyckats lösa ett problem. Idag har vi haft om Excel, svårt när de läraren visar på stora skärmen inte alls stämmer överens med de som visas på våra skärmar, kommandona heter inte likadant, ligger inte under samma flikar och symbolerna ser inte heller likadan ut. Men ändå han vi med mycket och det var en riktigt rolig sista lektion för denna terminen. Nu har jag jullov men har som sagt en del skolarbete att göra.

Kvällen avslutades med sushi på Chill Out med Martina och Helene, mysigt som alltid. Sushi är något av de godaste jag vet, iallafall sushi från Chill Out!
Nu ligger jag nerbäddad i sängen, trött som få och ska somna till en bra film tänkte jag. Bredvid mig ligger en liten herre och andas rakt in i kudden. Han skulle tydligen tvunget somna i vår säng och maken är svag när de kommer till att stå emot barnens önskemål... Men det är helt okej med mig, för imorgon åker den lilla busungen till mormor på minisemester så de gäller ju att passa på att mysa! Han har blivit snål med de på sista tiden...

(Bjuder på en mörk bild från en av kvällens sushifat, sen han jag inte ta fler bilder)

Inga kommentarer: