onsdag 6 februari 2013

Sju jävligt långa dagar!

Här kommer mitt senaste boktips; "Sju jävligt långa dagar" av Jonathan Tropper.

Ni vet en sån bok som man inte riktigt vill ska ta slut, men samtidigt villan inte lägga den ifrån sig. Jag har läst bl.a. på bussen till och från skolan och tur att alla andra pendlare är så inne i sina tidningar/mobiler/böcker/sömn att dem (förhoppningsvis) inte tittat på mig! Jag har skrattat rakt ut, suttit med öppen mun av ren häpnad, blivit generad av alla tokigheter och en och annan gång känt tårarna komma. En rolig bok om en helt tokig och dysfunktionell familj som ska sitta shiva i i sju (jävligt långa) dagar för deras döda far.

Sprang snabbt inom biblioteket när jag kom av bussen och lånade en annan bok av Jonathan Tropper, "Konsten att tala med en änkling", får se om den är lika bra...

Inga kommentarer: