torsdag 14 februari 2013

Som resten av året...

Maken har varit hemma med febriga, snoriga och hostande barn idag medan jag har kört järnet i skolan. När jag kom hem han jag inte ens klä av mig jackan innan barnen hetsade mig till skattjakt. Lillan sprang omkring och skrek fågel, fisk, mittemellan!!! Men hon fattade inte att de var ju de jag skulle fråga och sen skulle hon ge mig direktiv. Istället gick hon fram till kökslådorna och pekade var hon gömt sin överraskning.
Prins(korv)en däremot kör stenhårt på: -Nu är de kallt, jättekallt! -Nu blir de varmt! -Nu blev de kallt igen! -Nu bränner du dig snart!!!
Fick två kuvert innehållande fina teckningar, Prins(korv)en hade gjort sin i skolan igår.

Jag och maken hade gjort en deal att inte ge varandra något, vi älskar ju varandra alla dagar på året!
Men jag gjorde lite fruktsallad till mina sjuka älsklingar. (Även maken har blivit lite smittad av barnen, nu får vi bara hoppas att jag klarar mig!!) Hoppas på att vitaminerna får dem på bättringsväg så inte helgen helt går åt att torka snoriga näsor och trösta febriga yrpellar.



1 kommentar:

Helene sa...

Flyttat till instagram?