fredag 26 april 2013

Astrid-style

Efter discot (då resten av familjen trängdes på Maxi och storhandlade) så knäpptes sy-suget på. Dessutom hade jag tålamod att fixa symaskinen som krånglat så länge.
Kvällen skapelser gick i Astrid Lindgrens tecken, älskade underbar Astrid!!

En Pippi-klänning till Lykkan som möttes av dans, jubel, applåder och massa pussar till "världens bästa mamma"!! Så jag tar de som att hon gillade klänningen...

Dessutom har jag varit redig och klippt ut en massa hacklappar i Emil-tyg. Både stora och små som ska få lite varierande färger på kantbanden. Snart är de ju trots allt augusti och dags för Palmfestivalen/Mikaeli!! Så när sy-suget knäpper på nästa gång kanske de blir klara. Nu orkar jag inte mer, min hals gör och mina ögon går i kors. Så jag myser ner mig i soffan hos maken istället!







Inga kommentarer: