måndag 29 april 2013

Psykiska problem?

Fy för vilken natt, OMG!!

Dels all pollen som gör att de kliar och svider i hela huvudet, dels att båda barnen fick för sig att sova hos oss, dels för jag typ badat i mitt egna svett (för att jag har haft två kokheta kaminer intill mig...) Men den stora anledningen till denna hemska natt är min craaaaazy dröm.

Kommer inte ihåg allt men vi hade skaffat sköldpaddor, fem stycken stora som frisbee. Vi bodde helt plötsligt ute på landet, utan något som helst staket eller annat som kan stoppa djur från att fly. Nu är ju inte sköldpaddor ett snabbt djur, så de skulle ju inte spela någon roll...
Min vän Anna, även kallad Bruce, kom hem till mig och kom på den briljanta idé att vi skulle flytta sköldpaddorna. Men hon kunde inte hjälpa mig för hon åt en liten bit korv med senap på, så jag fick bära alla själv. De gick bra, tills jag tappade en efter en och vi insåg att de var sjukligt snabba krabater som dessutom var otäckt aggressiva. Dem bet mig i händerna när jag försökte plocka upp dem, när jag väl lyckades få tag i dem. Anna stod bredvid med sin korv på gaffeln och dirigerade mig vad och hur jag skulle lyckas fånga in alla dessa räliga djur. På något sätt har jag lyckats samla ihop alla fem, dem tuggar på mina armar, fingrar, öron, kinder och näsa. Ska lägga ner dem i trådbak (ni vet dem får IKEA där de är en stålställning om man sätter i 4 eller 6 trådkorgar av någon metall) men helt plötsligt är där fullt med hundvalpar, överdrivet många. Jättesöta men jag har ju inte riktigt tid med dem nu. Anna fortsätter äta sin korv, jag sliter mitt hår...

Vaknade av att Prins(korv)en står och skriker bredvid mig att han har huvudvärk, han måste ha duntofflorna!!! Han kan ha menat växtvärk... Vad vet jag, jag drömmer om aggressiva sköldpaddor!

Inga kommentarer: