onsdag 31 juli 2013

4 år av kaaaarlek

Igår var det middag i mammaland, vi firade fyra års vänskap. Alex (värdinnan) och Annelie lärde jag känna genom föräldragrupp när jag fått Lykkan, Anna kände jag sen innan men eftersom hon också precis fått barn drog jag med henne. Nu, åtskilliga bebisfikor senare känns det som vi alltid känt varandra. Männen har dragits med på tidigare middagar och vi har även haft tjejmiddagar utan män och barn. 

Stunder med dessa tjejer garanterar alltid kramp i kinderna av allt skrattande!

Mina snygga morsa-kompisar!
 

Männen samlades såklart kring grillen...


Medan vi försökte få ihop iallafall EN bra bild där alla såg okej ut...
Gick sådär men kul hade vi!


-Gör fulmin!
(Jag gör tyvärr ingen ful min, jag försöker bara hålla mig för skratt...)
Jag vann tävlingen för fulast min...



Alex och Johan bjöd på grillat, sallad och sommarsås, väldigt hemligt och svårt recept!!


Bra ljus... Men en bild på oss alla (förutom jag då...) fick jag!


Jag försökte dricka vin, påhejad av övriga sällskapet som är vinälskare...


...tror ni jag gillade de?


Maken blev förtrollad av kulting, den ungen är helt otroligt glad och lugn!


Vit chokladkladdkaka med grädde, glass och jordgubbar, mums!


Glad kulting!


Det var mycket danska under kvällen och när de gick över till engelska, med danskt uttal så var det dags för oss att cykla hem. Men eftersom de andra har semester/är föräldralediga så fortsatte dem ett tag till.


En riktigt mysig och rolig kväll med fantastiskt sällskap och god mat.
Tack Alex, du är en underbar värdinna! 


Inte roligt när klockan ringde imorse...

Inga kommentarer: