söndag 28 juli 2013

Ännu en dag!

Dagen såg trist ut imorse, molnigt och grått. Men vi lyckades leta upp loppis och for dit med min gravidkompis Marie och hennes gullungar. Alltså varken hon eller jag är gravida nu!!! Men vi träffades när vi båda var gravida första gången och Prins(korv)en kallar Marie för svärmor! 

Två loppisar då vi även hann äta grillad korv, sen glass i Smyge. Har inte umgåtts med Marie på länge men barnen hittade tillbaka till varandra direkt och lekte för fullt. Vi mammor satt i solen och njöt och skrattade mest, underbar vänskap!


Och eftersom solen tittade fram, riktigt ordentligt, körde vi till Beddinge och hängde några timmar på stranden. 


Precis nedanför farmors gamla sommarstuga var vi, där jag sprang på både min gudfar och hans fru och min kusin som är gravid. Orättvist, vissa (jag då) såg ut som en valros redan efter halva graviditeten, andra (hon då) är så fina och bara en liten nätt mage. Hon är i v. 24 och såg ut som mig när jag var i v. 12... 


Vattnet var jätteskönt och jag badade tre gånger, är kvoten fylld då för i år?


Liten gumpalalla som njuter av vågorna!


En perfekt dag helt enkelt. I natt kommer maken hem om imorgon är det åter till jobbet för min del... 
Nu ska jag ta vara på denna söndagseftermiddag/kväll, kanske passar på att äta något riktigt onyttigt i kväll nu innan maken kommer hem...
Han ringde mig imorse och var så stolt över sig själv. Ett glas vin i fredagskväll och inget mer sen efter det! Eftersom han är på diet får han inte dricka öl, svårt att vara i skogen en hel helg med massa grabbar som alla hivar i sig öl. Dessutom mobbar dem honom för att han inte får dricka öl, men han skulle mobba dem sen när han var smal och snygg! Haha

Inga kommentarer: