tisdag 27 augusti 2013

Allergisk mot löss!

Ni vet det finns olika allergier, människor (och djur) kan vara allergiska mot allt möjligt. En del är vanliga allergier som mot nötter eller päsldjur, sen finns där den ena konstiga allergin efter den andra. 
Vissa reagerar genom att dem får svårt att andas, det börjar klia, näsan rinner, ögonen kliar, får utslag, ont i magen, trötta. o.s.v. Man mår helt enkelt inte som man bör och vill göra, enkelt förklarat.

Jag har de senaste åren drabbats av en del allergier/överkänslighet, framför allt mot olika födoämnen, men även mot saker som finns i luften. Det suger, enormt!
Men ikväll har jag insett att jag har en till allergi...
Jag är allergisk mot löss.
Alltså nog inte äckelohyrandjuret i sig, utan ordet. Någon nämner ordet och det börjar klia direkt på mig, framför allt i hårbotten. Ordet ger mig rysningar och det kryper i hela kroppen.
Just nu, när skolorna börjat igen, är det lösstider. Därför var det i varje reklampaus på tv reklam om medel just mot löss. Så vid varje reklampaus satt jag och äcklades och kliade mig i håret.
Medan jag skriver detta kliar det som tusan! Det spelar alltså ingen roll om jag hör ordet, säger ordet själv, läser ordet eller skriver ordet, reaktionen är hela tiden den samma, det kliar. Så fort ordet försvunnit ur mina tankar slutar det klia...

Jag är ingen läkare eller proffs på allergier, men ni måste medge att det är uppenbart, jag är allergisk mot ordet löss! 

Inga kommentarer: