torsdag 29 augusti 2013

Yr höna med bröd

Medan jag packade ihop alla sakerna, sprang runt som en halshuggen höna och försökte få plats med allt i bilen, bakade jag även bröd. Varför göra det enkelt för sig liksom!? 


Och eftersom jag var så uppe i varv (stressad, irriterad, lättretad, gråtfärdig och totalt förvirrad går hand i hand för denna dam!) var det inte lönt att försöka gå och lägga sig.
Så jag bakade frukostmuffins istället åt min man, det förtjänar han efter allt han har fått stå ut med de senaste dagarna gällande mig och mitt humör.


Men nu är muffinsen klara och efter att jag legat i fosterställning intill maken i soffan en stund medan han pillade i mitt hår är jag nu relativt lugn. Så nu ligger jag faktiskt i sängen. Astrött.

Förhoppningsvis somnar jag inom kort och vaknar först imorgon när klockan ringer. Händer ju tyvärr väldigt sällan, är ofta uppe och springer på nätterna, oftast vet jag inte varför. Kan vakna av att jag står upp och drar fram kläder ur garderoben, eller håller på att klä på mig något av det från gårdagen som hänger över sängramen. Då är det ofta för jag drömt att jag ska iväg på något eller någon är i huset och jag kan ju inte gå ut i bara trosor. Har vaknat av att jag försöker väcka maken, fast jag har ingen aning om varför det var så viktigt att väcka honom halv tre. Inte jätteofta så uppskattat... Och eftersom jag är helt groggig för att jag typ nog fortfarande sover ska jag alltid försöka förklara bort det hela lite snyggt. Misslyckas mer än ofta! 
Kan ju hoppas att vi båda får sova hela natten i natt.

1 kommentar:

Helene sa...

Hoppas du fick sova gott vännen och att du får en bra dag idag.