lördag 21 september 2013

Fredrik Backman for president!

Idag skulle Prins(korvk)en till mormor och så passande att hon bor i närheten av Center Syd. För just idag, befann sig min stora idol, Fredrik Backman på just Center Syd och signerade och ritade i böcker. I böcker han själv skrivit tror jag huvudsakligen... Skrev till Fredrik tidigare i veckan på hans facebooksida och frågade om man även fick ta med sig böcker av honom som man redan köpt. Fick svar snabbt att det gick bra och tänkte inte mer på det. När jag kom fram och tog de två böckerna ut hyllan jag skulle köpa och sen räckte fram den jag redan köpt sa han: "Ja just det, det var du som skrev på facebook! Jag tyckte väl jag kände igen dig!" Wow!!! 

Älskar varningsskylten! 

En man som heter Ove hade jag redan, rekommenderas varmt till ALLA!!! Han berättade att det engelska förlaget ville minska innehållet med 15%, jag önskar att han hade ökat innehållet med 85%!!!
Har läst Saker min son behöver veta om världen, men köpte den ändå eftersom jag fick den signerad. Min mormor hälsar och säger förlåt, den boken ska jag inte sträckläsa som jag gjorde med Ove. Jag vill att den ska vara länge, länge! 


Fredrik är så skön, önskar man kunde få hyra honom för en dag och bara hänga med honom! Han berättade att han hängt i Trelleborg någon gång, hans kompisar hade spelat på Klubb Allan, där även jag hängde en del som ung. Sen hade dem varit på ett ställe som dem trodde hette Tre Lukter, och det hade blivit en del dialektala problem som också kan ha berott på att dem alla var karatefulla. Stället heter Tre Lykter, inte Tre Lukter och det hade Frddrik full koll på, nu när han var nykter! 




Är så glad, Fredrik är ett litterärt geni och en stor förebild!! 
Berättade för honom att boken om Ove både fått mig att skratta hysteriskt och gråta hejdlöst. Han tittade på mig och bad om ursäkt, det var något med kemikalierna i pappert, dem jobbade åtgärda detta! 




2 kommentarer:

Helene sa...

Inte för att jag läst böckerna eller har någon koll på den där Backman men då låter så lyrisk att bara det gör mig glad :)

Anonym sa...

Ja, böckerna är bra! Mötet likadant, tyckte MaE