söndag 29 september 2013

Skitmaskiner

Lämnade in min symaskin på service förra veckan, fortfarande inte fått tillbaka den. Egentligen inget fel på den men den började låta lite och behövde kärlek från ett proffs helt enkelt! 
Problemet är bara att jag har massor att sy...
Letade fram min andra maskin och funderade på varför jag ens ställt undan den. Sydda och insåg direkt varför den stått undangömd och glömd så länge, jäkla skit!!! 
Men jag kämpade vidare och fick förvånansvärt mycket sytt, även om det tog nästan dubbelt så lång tid som det hade gjort med min andra maskin. Nu är det som sytt klippt och får fortsättas med  en annan dag.


Min älskade industrioverlock vägrade jobba mer och gav upp precis innan marknaden. När det var dags för oss att möblera om skänkte jag bort den på Blocket, orkade inte klydda mer med den och har velat köpa en ny overlock länge nu. Killen som kom och hämtade den fick all information om att den inte funkade och jag inte visste vad felet var. 
Nu försöker den jäkeln sälja (!!) den på Blocket!! Kände igen den direkt och hade kvar hans nummer så jag är säker på att det är den! I annonsen har han skrivit att den är stark och snabb och att han säljer den pga platsbrist. 
Jag skänkte den gratis, och ärlig med att den inte funkar! 

Nu undrar jag om jag vågar köpa min nästa overlock begagnat på Blocket, eller kommer någon som han blåsa mig???? 

Inga kommentarer: