tisdag 29 oktober 2013

Mer tvättlappa än trosa

Hade räknat liiite fel på min packning upptäckte jag igår så idag efter skolan fick jag gå på trosjakt. Hittade söta på H&M och slog till, trepack av två olika modeller. Skulle nu klippa av prislapparna och insåg att jag även behövde klippa av tvättlapparna. Varför kan man fråga sig, jo för där var mer tyg i tvättlapparna än själva trosan!!!!!

(Nu kanske någon tar jätteilla vid sig av att jag visar trosor jag köpt... Men då kan väl du sluta läsa den här bloggen! Trodde det var klart sen länge att jag ibland visar opassande saker enligt vissa människor, dem människorna kan läsa någon annan PK-blogg istället, så har vi trevligt här istället, tillsammans med mina trosor!) 

För det första, såhär ska det ju inte kunna synas!!!


För det andra, hur skönt är det här????


Nu till dagens gåta!
Hur många bautastora (skånska och betyder sjukt skitstora) tvättlappar får det plats i en ytte pytte liten stringtrosa?

Och svaret är: SJU Bautastora tvättlappar! 
(Någon som vill veta hur många procent bomull trosorna innehåller kan jag läsa det på 31 olika språk!!) 


På trosorna i modell större, fans endast fyra tvättlappar, kan bero på att där inte fanns någon spets som behövdes förklara innehållet på.
På dessa fyra tvättlappar gick det endast att utläsa textilinnehållet på 28 språk...


Seriöst!!!! Ska börja sy mina egna trosor så jag slipper möget! (Skånska och betyder ungefär onödigt skräp...)