fredag 1 november 2013

Hjärtekuddar som stöd

Barnen blev hämtade av farmor och gamlefarmor (eller gamlemormor, vi kan aldrig lista ut vad hon är... Hon är makens mormor, alltså farmors mamma. Vi kallar henne Bästemor!)  efter lunch för att åka till Vellingeblomman.
Och jag som varken har plugg eller något jag måste sy, eller jo en beställning ligger på vänt men har inte fått klara besked på önskemålen än så den får vänta, så jag har bara slappat. Slappat i min värld betyder alltså att sy precis det jag vill. Idag blev det hjärtekuddar som ska delas ut på SUS Malmö och Lund till kvinnor som opererats för bröstcancer. Kuddarna är gjorda för att placeras i armhålan och ge stöd, där det tidigare var ett bröst. Intresserad av att läsa mer om hjärtekuddarna, läs då här!



Tror inte detta är något unikt för Lund och Malmö, så vill du hjälpa till och sy hjärtan till kvinnor som drabbats av bröstcancer så har du instruktionerna här. (Bor du i Trelleborg så gå in till Gunillas Hemsybutik så får du mönster och instruktioner där) 


Inga kommentarer: