lördag 30 november 2013

Lyxmys

Har bara haft en tid att passa idag, helt underbart att känns sig så fri!
Hade bestämt igår att  klockan 11 skulle vi träffa kompis med mamma på Kulhuset, sen lekte grabbarna i nästan 4 timmar medan vi satt och snackade skit. Svettiga och glada killar som sprang runt och bara kom bort till oss när dem behövde fylla på depåerna.

Sen har bara tagit eftermiddagen/kvällen som den kommit och satt upp adventsljusen, spelat lite Uno-extreme, sytt en beställd ödla, hämtat mat från McDonalds (gissa vem som valde det...) och nu har vi haft målarstuga. En tavla till pappa och en tavla till Bästemor som julklappar har Prins(korv)en skapat. Själv har jag lagt grunden till min lilla guddotters tavla hon ska få i julklapp.   



Att bara ha ett barn att rå om och inga tider att passa är väldigt annorlunda. Vi saknar lillasyster som har mysigt hos mormor och maken/pappa som sitter i skogen någonstans, men vi har väldigt mysigt bara vi två! 

Imorse när Prins(korv)en vaknade förväntade jag mig att han skulle gå ner och titta på tv...
-Jag vill ligga här och gosa med dig mamma!
Ohh, som jag njuter!!!!



3 kommentarer:

Helene sa...

Gillar målarverkstaden!! Blir sugen på att plocka fram penslarna.

Unknown sa...

Det är så mysigt när man får rå om ett av barnen! Bra för barnet och för en själv :). Kram till er

Unknown sa...

Det är så mysigt när man får rå om ett av barnen! Bra för barnet och för en själv :). Kram till er