lördag 14 december 2013

Larmande julbak

Med mamma/mormor i huset blir allting ett äventyr!

Har kört julbak med lussebullar i många olika former och även pepparkakor.




Har nog aldrig varit med om att någon har penslat ägg med sån koncentration...


Förvånansvärt goda, nog första gången jag lyckats med att så fluffiga och saftiga lussebullar! 


För att kunna baka pepparkakor fick jag bryta mig in hos grannen för att kunna låna former. Tydligen så bryter man sig inte in om man både har nyckel och larmkod, men om man trillar på saker i hallen och aktiverar larmet så vill jag nog ändå kalla det att bryta sig in... 




Tack Ulrika för att vi fick låna era former och hoppas du hade ett trevligt samtal med Securitas! Nu vet vi att ert larm fungerar...



PS. Min ajfån vill ändra ordet "julbak" till "julbök", someone is traumatized....

Inga kommentarer: