söndag 15 december 2013

Placebo och kärlek

Om man är 4.5 år gammal är detta tydligen det enda stället att sova om man har växtvärk...


På mamma, under en filt!


Detta trots att hon har sina magiska växtvärk-strumpor! Det är mina gamla avlagda knästrumpor, vita från Svea så där är kronor på dem, alltså Prinsess-växtvärk-strumpor! Prins(korv)ens magiska växtvärk-strumpor är ett par gamla skidstrumpor som värmer gott. 
Till alla er föräldrar där ute som har stackars barn med växtvärk, underskatta aldrig placeboeffekten!


Det jobbiga är att jag låg på spikmattan och inte hann ta undan den när hon och hennes krokodiltårar kom upp i sängen...
Nu har hon äntligen lugnat sig och kommit till ro, ser ut som jag får sova på spikmatta hela natten. Men hellre att jag är prickig på ryggen än att hon ska lida! Hade själv växtvärk enda tills jag blev ca 20 år, vilket verkligen inte hoppas barnen har ärvt!!