fredag 24 januari 2014

Fredag, trötta, ja!

Rugbyträning, middag och dusch avklarad, sen började fredagsmyset på riktigt! 


Barnen ville hellre spela Uno än titta på tv, inte mig emot!! Lykkan är med på sitt egna lilla vis, jag förlorade båda runderna mot en stolt Prins(korv)... 


Klockan är nu 21.13 och barnen är precis nattade och jag har hoppat i min onepiece i fleece och krupit ner i sängen. Eller hoppat i onepiecen är väl en överdrift, jag tog mig stelt och klumpigt i den medan jag frös så jag fick gåshud så kallt som det är i vårt sovrum. Barnen har det varmt och skönt på nedanvåningen, känns som det är huvudsaken! 

Barnen var lika trötta som jag och vi kom överens om att imorgon så ska vi sova länge och sen kan vi vara uppe länge på kvällen, bra deal tycker jag! Maken är i skogen och njuter av den "sista" jakthelgen för säsongen. Vet att han kommer åka iväg fler gånger innan höstens jakt drar igång, men nu minskar hans skogstrippar rejält ändå. Känns tomt utan honom här i sängen. Men om jag känner våra barn rätt så passar dem på att smyga upp till mig någon gång under matten, passar på så fort pappa inte är hemma. 

Inga kommentarer: