onsdag 8 januari 2014

Helt underbart!!!!!

Prins(korv)en har lärt sig spela Skip-bo, mitt liv har nu fått en helt ny mening!

Direkt efter skolan körde vi en omgång, Lykkan på en stol bredvid och hjälper mig med mina kort.


Jag älskar att spela spel, allt från Uno och Skip-bo till Hotell och Med andra ord. Maken älskar det inte fullt lika mycket som jag, men som tur är har jag många spelälskande kompisar. 

Och nu även en son, som är på god väg att bli en riktig mästare! Men inte bara att han är duktig på att spela spel, både vad det gäller regler, strategi och att kunna ta en förlust. Han tycker framför allt det är väldigt roligt, helt klart något han ärvt från mig! Och nu när vi är tillbaka i verkligheten igen och tvn åter är bortplockade vardagarna, så passar ju en  runda Skip-bo/Uno/Yatzy/Monopol/Kalaha alldeles utmärkt! 

Så när Lykkan var stoppad i säng körde vi en runda till!


PS. Jag vann faktiskt sista rundan! 

3 kommentarer:

Martina sa...

Skip-bo är jätte kul!

Helene sa...

Gillar uno...

Anonym sa...

Hej o hå stor tå
Här med bestämmer jag,
Jag är äldre,
Gudfar.
Snyggare för att va en kille
Kör bättre bil
Ja listan kan göras lång.
Men nu e de så här att du förgyller så många med din blogg, så du måste fortsätta,
Kan vara barnvakt om det är de som krävs.
Fatta o sånt du vet.
#Aahhdduu