lördag 11 januari 2014

Terapistäd

Prins(korv)en var hos kompis och lekte men kom hem redan efter en timme för han hade ont i magen, gick och la sig direkt. Då var klockan 15.30, han gick ur sängen först 21.48...
Lykkan har myst vid tvn och njutit av att själv få bestämma program, med avbrott för lek på rummet, middag och dusch. Jag har jag varit rastlös och orolig för vår lille påg, så jag har städat. Maken befinner sig i skogen och har nog varit ännu oroligare än jag, ringt och skickat sms hela tiden för att se hur läget är. 

Jag i min tur har hunnit sortera och städa på kontoret. Rensade ut skolpapper som jag inte längre behöver från kurserna som redan är avklarade. Fyllde nästan en hel pappkasse, plus att all kurslitteratur som jag är klar med rensades ut.

Fick Lykkan i säng och sen tog jag itu med köket. Dammsugade alla lådor och rensade. Slängde gammalt och fick bl.a. ihop den här fina lilla högen utgångna kryddor...


Nästan färdig när Prins(korv)en kom vandrande ner för trappan, yrvaken och trött. La sig på soffan medan jag gjorde klart i köket och tog ut Happy. Lykkan kunde inte somna så nu ligger vi här, alla fyra. Dem sover, jag hoppas att dem förutsätter göra så och att vi slipper vakna med kräk i sängen. Kräksjuka är något som gör mig helt hispig!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas de och du kan sova gott nu/Kramelikram MaE

Helene sa...

Håller tummarna att ni vaknar friska och krya alla tre!!

Helene sa...

Håller tummarna att ni vaknar friska och krya alla tre!!