söndag 16 mars 2014

Äntligen! Och dessutom nöjd!

Äntligen hittade jag inspirationen!!!


En kjol blev till ikväll, i ett tyg som jag haft i mina ägor länge men aldrig vetat vad jag skulle skapa av det. Tyget är styvt och väldigt tunt och rätt genomskinligt. Men nu hittade jag ett mönster med både insydd underkjol och stora motveck, så mitt fina tyg var optimalt!


Trots att jag misstänkte att den knappt skulle passa, så hade Stoff och Stils mönster fel igen och den satt som en smäck (enligt deras måttabell ska jag ha storlek 40, men har annars 36 i köpta byxor, så när jag köpte mönstret tog jag av misstag en 36:a. Vilket visar att jag inte mäter på samma sätt som deras måttabell eller har dem fel...)
Blev iallafall förvånansvärt nöjd och så glad att jag äntligen fått använda det fina och roliga tyget.

1 kommentar:

Lisa sa...

Jättefin kjol och roligt tyg!