onsdag 28 maj 2014

Det gick liksom av bara den...

Varit så fruktansvärt trött efter jag kom hem från skolan, ni vet så trött så man vet inte om man ska gråta eller somna mitt i ett samtal. Efter peptalk först från min kära mamma och sen en vän, så kändes det lite lättare. Några pussar från maken gjorde inte saken sämre och när Lykkan var nattad, drog jag och Sixten ut på en långrunda. Rensade skallen ordentligt och när jag kom hem igen var planen att lägga mig när Prins(korv)en nattats. Men då fanns där helt plötsligt massa ny energi och jag körde igång med kompletteringarna. Tänkte att jag skulle göra det jag orkade, sen fortsätta i morgon med resterande. 
Lite vaniljbullar och te gav mig ännu mer energi och innan jag visste ordet av hade två timmar flugit förbi och jag var färdig...


Trött som ett ålderdomshem och ögon som gick i kors, så jag sparade allt och ska kolla igenom det utan dubbelseende i morgon, för säkerhets skull innan det skickas in för slutgiltig bedömning. Kan bli intressant, jag kanske inte ens skrivit kompletteringarna på svenska! Som att gå tillbaka och korrigera en text man skrivit på fyllan...

Men wow vilken känsla, nu kan jag faktiskt njuta! En bautasten som har fallit kan jag meddela! Om du inte vet vad en bautasten är så kan jag meddela att nej, det är inget skånskt slang! Det är en skitstor sten som Obelix bär omkring på och han är ju inte från Skåne, han är från Gallien...


Från Gallien är också Obelix kompis Astrix, fast orkar bara lyfta en bautasten om han knarkat lite trolldryck...


Sen finns det asterisk, den kan inte knarka trolldryck, vad jag vet... I vårt arbete hade vi använt asterisker för att hänvisa svåra ord till vår ordlista, men vi hade glömt hänvisa till ordlistan... Men det har jag ju kompletterat nu, tror jag! 


Asterisk telefonväxel är något helt annat, det har vi inte skrivit om i arbetet och behöver därför inte kompletteras...


Om jag är övertrött? Tja, kanske liiiite! 

Nu ska jag krypa ner bredvid min sovande make och hoppas på att han inte vaknar när jag försöker värma mina isbitstår mot hans varma lår, i natt kan vara natten jag lyckas! 

1 kommentar:

Helene sa...

Bravo. Förstår inte hur du hittar energin. Hoppas du sov gott sen.