söndag 11 maj 2014

Lika busig som hon

Idag har jag varit busig, jag gick på husvisning utan mål att köpa hus!


Farmors gamla hus är till salu och idag var det öppen visning, kunde liksom inte motstå att få vara i huset en gång till. I vissa rum luktade det fortfarande som när farmor bodde där, tur att ingen såg mig där i klädkammaren, stå och dra djupa andetag och torkade tårarna...


Huset är renoverat sen farmor bodde där för drygt fem år sedan, dessutom var det inte möblerat så det kändes lite konstigt... Det kändes så litet, trots att det bara är fem år sedan jag var där senast. Gick upp för trappan och den kändes jättekort, den trappan som jag och mina kusiner åkte ner för på en madrass och tyckte att farmor hade värsta nöjesfältet hemma. Totalt livsfarligt men vi hade ju skitkul! 


När jag var liten hade farmor en skog runt sin trädgård som gränsade till grannens trädgård. I den skogen lekte vi krig, kurragömma, detektiver, dansande älvor, hade picknick, byggde kojor och gick nog säkert vilse där också. Den måste ha krympt sen jag var liten, finns väl ingen annan förklaring...
Tog denna bilden och skickade till min kusin, hon blev lika nostalgisk som jag.


Saknar min fina busiga farmor...
(Som säkert flinade pilemariskt åt mig där jag stod och ljög för mäklaren om att huset nog inte var något för min familj)

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade Ulla Sjöström
Vilken känsla jag fick bara av att läsa de du skrivit, underbart. Ja helt sjukt att huset står kvar efter vi varit där så mycke. Haha
Älskade dig.
Calle