torsdag 15 maj 2014

Up yours!

Jag åker buss idag. Inget ovanligt i sig men idag åker jag till Lund och mitt studentkort fungerar inte då. Så jag fick betala resan med mitt vanliga busskort. Får frågan om jag är vuxen, eller ungdom... Aaaaaaaaaaj Lööv jo miss busschaufför!!!
Var tvungen att googla och åldersgränsen för att åka på ungdomsbiljett är den dagen man fyller 20 år och alltså vara 90-talist... 
High Five and up yours 30!

Glad (tant) tjej med lite mindre åldersångest denna morgon!


Hade inte hörlurarna på mig när jag gick på, då hade jag kanske kunnat förstå frågan... Hörlurar får ju en att se så hipp, cool och ungdomlig ut! 

2 kommentarer:

Lisa sa...

Snyggare än nånsin, skulle jag vilja säga!

Helene sa...

:-D Du ser ut som 18 och en dag! På mig hade inte rosa hörlurar gjort tricket.