söndag 22 juni 2014

Underbar helg

Vi rymde hemifrån i helgen, körde en mysig midsommarhelg bara vi. Hyrde ett hus av en kompis pappa 6 minuter från Gekås i Ullared, detta var dessutom makens ide! Prins(korv)en har tagit ett riktigt skutt och växt ur de mesta av sina kläder. Loppislagret till honom är inget att skryta om längre, hans storlekar är inte så lätt att få tag på...
Så vi gjorde två flugor på smällen samtidigt, billig shopping och myshelg.


Det fanns en hel del leksaker i huset, så barnen har hållt sig sysselsatta.


Antennen till tvn var sönder, men där fanns dvd och lite filmer. Huset har även bastu, så när jag och maken har bastat har barnen myst tillsammans framför en film. Igårkväll när barnen nattats hittade jag och maken "Fucking Åmål" i filmhyllan. Nostalgi till max, skrattade oss igenom största delen av filmen. 


Åkte upp i torsdags, shoppade järnet i fredags och sen firade vi midsommar på kvällen. Enkelt och gott, behöver inte vara mer komplicerat. 


En riktigt mysig helg med bus och avslappning. Precis vad vår familj behövde, en minisemester så vi klarar oss till augusti när jag har semester. 


Maken och barnen har inga problem att koppla av och slappna av, jag har lite svårare för det. Hemma finns det alltid tvätt som ska tvättas/hängas/vikas/stryckas, diskmaskin som ska fyllas/tömmas, ogräs som ska rensas, saker som ska sys, städning m.m. Nu fanns liksom inte de sakerna att göra, så jag hade inget som stressade mig. Jag kunde ligga i soffan och läsa en tidning, sitta ner och spela spel eller bara sitta och titta på barnen som var så inne i sina lekar att inget annat spelade någon roll. 
Att diska för hand efter maten var rena terapin, även om maken försökte ta den sysslan ifrån mig...


Har regnat mycket i helgen, men vi har lyckats pricka in uppehållen och kunnat grilla mellan skurarna. 


Glömmer man sin tröja inne i huset och inte vill springa i ösregn från uterummet för att hämta, får man låna pappas tröja. Sitter ju nästan helt perfekt...


Spelat mycket spel i helgen, hade några med oss och sen fanns där några fler i huset.
Koncentrationen var på topp! 


Nu bär det av hemåt igen med en full bil och och tunnar plånbok. 
Får se om vi får tillbaka Sixten av våra grannar som varit snälla och ställt upp som hundvakt. Johanna har tydligen förälskar sig ordentligt i "Siken" under denna helgen. 


Älskade lilla Megamega, min fina guddotter som är så full av bus och påhitt. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh... så mysigt ni ser ut att ha det!