söndag 31 augusti 2014

Swish swish

Klockan är bara tre och ändå känns det som jag har hunnit med sysslor för två dagar. Började dagen med att städa huset och sen ställa ordning syrummet efter helgens ståndaktiga marknad. Det har följts av knäckebrödsbak, som tyvärr inte blev bra då jag misstog gradantalet, bara att göra om tyvärr...


Medan knäckebröden stod i ugnen och brändes :( så spelade barnen Wii och jag fixade beställningar som kom in på marknaden. När knäckebrödet var bränt färdigt (fan!!!) så körde vi i ösregnet till Maxi för att proviantera. Väl hemma igen lekte barnen kuddkrig följt av Barbie, medan jag grillade kyckling i ugnen och drog ihop en bullsmet. Kycklingen är för att ha en färdig middag i veckan och bullarna är till svärmor som fyller år på fredag. Det enda hon önskar sig är att jag bakar kanelbullar till henne, så de fick bli i dag när jag har tid.


På Maxi köpte jag en skrapa till spishällen, jädra vad mycket inbränt grejs där satt. Jag som tycker vi är noga med att torka av hällen varje gång vi lagat mat, men vi behövde ju uppenbarligen en knivskarp skrapa...


Lite skillnad på första försöket! 


Nu står bullarna på jäsning och jag ska dra ett varv med dammsugaren, tvättmaskin och diskmaskinen jobbar reda för fullt.


Känner mig som Superwoman, men kan också bero på att maken när han försökte smyga ut imorse vid 6-tiden, var som en elefant i en porslinsaffär. Lika bra att gå upp, blir bara trött och seg om jag sover för länge...