tisdag 23 september 2014

Brist på klänning, men ändå i överflöd

Nu är jag nästintill färdig inför helgens loppis! Garderoberna rensade, alla kläder, skor, leksaker m.m. har blivit märkta med min säljkod och pris.
Hängde upp allt som ska hänga på galgar, för att se så galgarna räckte, det gjorde de inte! Så nu är barnens garderober länsade på galgar och de hängande kläderna i deras garderober får vara liggande tills galgarna kommer tillbaka! 

Prins(korv)ens urvuxna tröjor och skjortor tillsammans med ytterkläder från båda barnen. Tur makens mormor hade extra vädringsställ! 


Flickan med mest klänningar?
Lykkan har först nu de senaste året börjar använda byxor, innan har det endast varit klänning som var aktuellt. Därför är det nu "några" stycken klänningar som är urvuxna och hoppas kunna hitta nya hem på lördag. 


Resten av kläderna har jag sorterat upp i bananlådor för det ska vara lätt att rota runt och förhoppningsvis köpa.


Måste dock införskaffa någon bananlåda till så att allt får plats, sen är jag faktiskt klar! Så jäkla skööööönt! 


Kom sent i säng men kunde inte låta bli att bläddra igenom några av mina mönstertidningar på jakt efter ett klänningsmönster. Är bjudna på bröllop nästa månad och min förhoppning är att kunna sy något av tyget jag köpte på Moods när vi var i New York. Hittat två alternativ, men bara de ena mönstret funkar med de tyget. Så jag kanske måste köpa ett annat tyg... Jobbigt! Hehe


Nu ska jag sova och drömma om den perfekta klänningen! 

1 kommentar:

Anonym sa...

D kallar jag ordning och reda. Då blir det också bra. LYCKA TILL på lördag. Själv ska jag bara mysa och busa/Mae