söndag 19 oktober 2014

Mofibo

Jag får genom Buzzador prova på tjänsten Mofibo som är ett bibliotek över nätet. Alltså är det e-böcker som jag kommer kunna läsa i min iPhone eller iPad, smidigt tror jag...


Första boken jag valde var givetvis Britt-Marie var här av min favoritförfattare Fredrik Backman, vad annars liksom?!


Var tvungen direkt att kolla de olika funktionerna på tjänsten och förutom att kunna ändra ljuset, storleken på texten och typsnittet var där en sak som imponerade på mig...


Att kunna byta till nattläge, eller mörkerläge om man vill kalla det så. En surfplatta/mobil lyser verkligen upp i mörkret och kan störa den som ligger bredvid och försöker sova. Det kan även vara sjukt jobbigt för ens ögon att läsa i sånt skarpt ljus som vit bakgrund kan göra. 


Det krävs inte så mycket för att imponera på mig.
Men vi får se om Fredrik Backman och Britt-Marie klarar leva upp till mina förväntningar...

Inga kommentarer: